2 år

För två år sen var jag rätt nervös när jag vaknade upp denna morgon. Det var en solig fin dag och jag befann mig i Falun där jag strax innan lunch skulle köra upp.

Jag och min lärare körde till vägverket och ut klev en stor man med stort skägg. Det var han som skulle bedömma om jag var redo att köra bil. Eftersom ingen av oss var från stan så blev det lite sightseeing. Vi hade rätt trevliga samtal och efter si så där 30 min bad han mig köra tillbaka till vägverket. Väl framme fick jag frågan: Jaha, hur tyckte du detta gick? Mitt svar kom ganska snart där efter med ett: Jo ganska bra. Det instämde han i och han skrev godkänd. Vilken glädje - jag klarade uppkörningen! :)

Min vän Lina, som jag bodde hos under denna tid, mötte mig vid ett trevligt café vid vattnet där vi firade med kaffe o glass i solskenet innan det var dags för mig att sätta mig på tåget hem till Uppsala igen.
Tänk att man kan minnas saker så otroligt tydligt, in i minsta detalj medan det andra gånger kan vara helt tvärt om att man inte ens minns vad som hände här om dagen, igår, imorse. Det är lite galet!

Snart iväg till stan o fika med ett par jobbarkompisar. En av dom har fått en bebis under året så det ska bli kul o få träffa henne också :)

Packningsstatus: Ganska bra, nu återstår massa smågrejs som man inte har ngn egentlig plats för men det är bra o ha...eller, är det de!?
Amanda
2010-05-27 @ 20:28:12
URL: http://livetpavastkusten.blogg.se/

Kul att läsa om ditt liv. Det var ett tag sen sist. Du finns i mina tankar! Kram och ta det lugnt!

Jenny Jarvid
2010-05-27 @ 22:51:05
URL: http://jennyjarvid.blogspot.com

Idag kom Tomas handledartillstånd, nu ska jag göra gatorna osäkra i Töreboda. Längtar till den dagen du beskriver.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0