Uppvaktning

Hösten är här och uppvaktningenstid är förbi.
jo för visst är det väl så att vår och sommar uppvaktas flest med tanke på födelsedagar men och alla trevliga fester som ordnas på vår och sommar. Det är en ljusare tid och för många mycket lättare och gladare vardag när sol och värme tar hand om våra kroppar, både själsligt och utseendemässigt.
 
Men hösten är icke att förglömma.
I min familj är vi allt några stycken som har kommit till världen på hösten och det är vi väl inte mindre värdefulla för?!
För så kan det ibland kännas. Jag minns tydligt en av mina födelsedagar för många år sedan, 20 års dagen närmare bestämt. Det är ju en stor dag som bör firas ordentligt, oavsett om jag är helt inne på att fira ordentligt varje födelsedag eller ej, så ville jag ändå ha ett roligt girande denna dag.
 
Dagen blev inte alls som önskad, många var deppiga runt omkring, jag bodde inte hemma och besvikelsen var ett faktum. Min 20 års dag blåste. Förbi som i princip vilken vad som helst. Urtråkigt!
Tack o lov fick jag oväntat besök på kvällen av en fin vän som gick på en folkhögskola sådär 8 mil bort. Tack Lina, det gjorde min dag.
 
Sedan sociala medier blossat upp allt mer i vår vardag, som tex Facebook, har brevlådan dessutom ekat tom kring uppvaktningar. Ja, annars också för den delen. 
Spontanbrev eller bara en liten hälsning genom posten är ju bland det bästa som finns.
Men framför allt på sin egen födelsedag önskar man dig ett berg av brev...ja iallafall en liten hög. Det är ju så mycket roligare och mer personligt att få en brevhälsning på posten, det gläder iallafall mig!
 
Einy
2014-10-03 @ 11:49:29

Nå ble jeg trist på dine vegne!Hvor var jeg på din 20 års dag mon tro?Hmm...Kanskje vi ikke hadde blitt så godt kjent enda da,eller? Jeg beklager uansett at jeg ikke gjorde noe for deg den dagen!!Brev skal du få til årets bursdag!! Stoooor klem💕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0