Vem ska bort?



Vi kör en Fem myror är fler än fyra elefanterklassiker. 

Vem ska bort av dessa fyra tror Du? 

Ja, salig blandning kan tyckas och jag håller fullkomligt med. 
Kvällen före Luciadagen 2014 satt jag ensam hemma och var ganska nyinflyttad i huset. Hade just tänkt tanken att jag helst såg att det inte skulle ringa på dörren just nu. 
Döm om min förvåning att det sekunden senare ljuder från dörrklockan. 
Skrämmande och aningens förvånad går jag och öppnar. Men om jag blev förvånad tidigare för att det just ringt på klockan när jag tänkt tanken så var det här något utöver det vanliga. 

Jag möts av två sjungande flickor, med screammask sjunger de luciasånger. Galet falskt bör tilläggas. I handen på ena flickan fanns en korg som de uppenbarligen ville ha belöning i. 

Alltså. Mäkta förvånad kunde jag då bara få fram "vad håller ni på med?!"



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0