Vuxenpoäng?

Yngste sonen och jag ger oss ut på äventyr. Vi tar bussen in till stan (eller fram, som Tidaholmarna säger).
Att bo i ett samhälle utanför kransorten har sina för och nackdelar. 
Idag känns det mysigt att i lugn o ro ta bussen tillsammans.

Speciellt när det inte sitter en kotte mer än oss på bussen. Skönt men trist för kollektivtrafikens priser. De är ju egentligen skyhöga. Alldeles för höga priser för att motivera att åka buss, bärbuske i dagens samhälle ska vara så miljötänkande. Det går inte riktigt hand o hand. 
Och jag som bara ska ett snabbt ärende till BVC hade kunnat ta bussen hem på samma biljett...om de inte gjort att det är fem minuter över tiden för övergångsbiljett. Så retligt! 

Istället väljer vi att invänta maken och åker hela familjen hem tillsammans vid lunch. Kanske att jag och lilleman tar oss en sväng till babysången under tiden. 

Men det här med lag på bälte. Är jag bara ansvarstagande eller har det med åldern och förvandlingen från ungdom till vuxentänk i samband med att ha blivit mamma, att göra?!
Känns självklart att använda bältet. Det tycks inte fler medresenärer hålla med om. Såklart inte just denna resa eftersom vi sitter här alldeles allena men alla andra resor...



 


Christina svägerskan
2015-01-15 @ 16:52:24

fanns det bälte på bussen eller räknades den som en stadsbuss?
Jag kan inte annat än att hålla med om att folk använder inte bälte på bussen om de finns. Jag kommer alltid ihåg att ta på när det finns? Men jag tänker på stadsbussar i Gbg där det inte finns bälte vilket jag tycker att det borde. Man kommer ju ändå upp i bra hastigheter även där.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0