Familjeråd

Såhär i färska husägartider är det mycket man ska ordna med. 
Dels i hemmet med att komma iordning i alla skåp, vilket skåp passar egentligen bäst till glas? Och vad kan vi förvara i den kalla oisolerade vinden?
Men också detta med adressändring och medlemskap som ska sägas upp.
Idag var det Hyresgästföreningens tur att avslutas och de tackade för trogna år. Jag fick också ett tips som kundtjänstmannen på andra sidan luren sa att jag kunde ta upp på nästa familjeråd så jag slapp bestämma det just nu.

Jasså, familjeråd minsann. Är det alldeles självklart att man har det, slog det mig.
Vardagsting som man tillsammans behöver tas beslut om gör kanske alltför ofta i förbifarten.
Kanske vore det ändå en ide att avsätta en tid i veckan eller tom en stund om dagen för att avhandla dessa praktiska frågor som behöver en snabb gemensam lösning.
Då kan man ju bara få njuta av livet tillsammans resterande tid istället för att ta upp tråkiga praktiska frågor i hemmet.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0