Fantastiskt

Här kan jag sitta i min röda öronlappsfåtölj med ett glas mjölk och en trave pepparkakor i min morgonrock. Ute är snålblåst, grått och 4gradigt novemberväder. I samma stund pratar jag skrivandes med min vän som befinner sig på ett café i Betlehem. Där 25 grader o sol och en helt annan värld utanför. 

Det är ju sanslöst. Världen krymper, är ett enkelt konstaterande.
En stor möjlighet att kunna ha så god kontakt men också aningens ofattbart egentligen.

Dagens andra uppmuntran blev ett lussebullsbak. Snart första advent så det är bara o köra...


Karin
2014-11-19 @ 09:32:01

Ja det gäller att bulla upp i frysen :)

Erika
2014-11-23 @ 11:36:08

Ja verkligen knäppa kontraster. Så fint att bli störd i pluggandet en stund. Nu ligger det för övrigt en julkrubba i mitt rum och väntar på att åka hem till er, inshallah. Hoppas ni har en supermysig helg hela familjen! Ser fram emot att träffa nyaste tillskottet! Stor kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0