Påträngande

Har du någon gång känt dig påträngd? 

Det kan finnas många situationer där jag kan känna mig efterhängsen av människor som jag själv inte valt att ta till mig. 
Jag vill själv välja vem som får komma mig nära, det ska inte motparterna styra över. Du styr över ditt egna liv.

Idag stod jag i kassakön och hade en dryg meter till de omständliga damerna framför mig som ville ha hjälp med både det ena och andra. 
Att kön växte bakom mig var alldeles uppenbart. Tålamodet började även tryta hos någon men framförallt hos damen som stod just bakom mig. 
Hon blev allt mer närgången och vaggade tillslut fram och tillbaka. Tillslut kunde jag till och med känns hennes värme och flåsande andetag mot min nacke. Usch! Det var ingen trevlig upplevelse. Tack och lov blev jag snart räddad ur situationen då det blev min tur och jag var färdig på 40 sekunder.

Men hur tänker människor när de kryper närmare inpå i en kö?
Give me some space! 
Jenny
2014-10-16 @ 19:26:25

Haha, stackare! Det var ju inte ens du som var långsam! Fast inte ens då är det ok att flåsa någon i nacken. Otäckt med människor som inte vet var gränsen går! Usch.

Puss!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0