Tacksamhetens lov

Det är mycket som händer runt om i vår värld. Dagligen hör vi om någon familjetragedi i vårt land, om flyktingarnas kamp över havet i en gummibåt, om unga flickor som blir överfallna osv osv...

Många obekanta far illa men också vänner har det otroligt kämpigt just i detta nu och vi lever därför i ständig bön om att allt ska gå vägen.

Jag blir så berörd av allt detta och tårarna tränger snabbt fram.

Men tårarna kommer minst lika fort när jag till exempel får höra om kvinnan som kommer till kyrkan, för hon har sett på facebook att efterfrågan är stor, och skänker skor som hon och en grupp människor samlat ihop för att skänka till bättre behövande

Jag är tacksam över mycket i livet men jag önskar så att världen kunde se lite annorlunda ut. Jag kan inte ensam göra det bättre för alla runt omkring.
Karin
2013-10-17 @ 08:30:36

Bra och viktigt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0