Sångtexter

Det är märkligt hur vissa sångtexter slår rot i minnet. Självklart är det en fördel att minnas all text utantill eftersom man då slipper se ner i not- och textpappret så fort man ska sjunga något utan kan med fördel ha kontakt med åhörarna som faktiskt tagit sig dit för att lyssna på sången och förhoppningsvis texten.

Men att en låt som jag sjung med min ungdomskör för sisådär 15 år sedan ska etsa sit fast ser jag ingen vits med. Texten sitter som ett smäck så fort jag hör den sången...
 
Lyssna här! 
 
Det är samma sak med denna sången. Så fort jag hör den så minns jag tillbaka på när vi hade roliga timmen i tredje klass, sisådär 19 år sedan. Jag och min bästa vän och en tredje klasskompis skulle göra Just D'ts Tre gringos och oj så bra vi var. Vi levde oss verkligen in i musiken och spelade sax som aldrig förr...
Men alltså. Värt att lägga sånt på minnet?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0