Maj 2014

 
Pengar rullar in som de ska, det går bra nu
 
Vi sitter vid köksbordet och intar vår frukost, ljuset lyser, Arvid äter sin smörgås och nynnar emellanåt på "det lilla ljus jag har". 
Paddan får jobba hårt dessa dagar när vi drömmer oss bort med alla möjligheter vi önskar till huset vi vill ha. Det är många summor som ska slås ihop för att nå dit man vill. Inombords spelar spelman på takets sång "Om man hade pengar..."
 
Jo då, visst rullar de små summorna in nu när jag jobbat sedan januari, men de försvinner lika fort som de kommer in. 
 
Men livet handlar inte bara om pengar. Livet är gott och vi mår bra! 
Pers föräldraledighet närmar sig slutet, tiden rusar fram. Snart är sommaren här och vips så har Arvid börjat förskolan. 
Jag har blivit faster till ett flickebarn som idag kommer med sin mor och hälsar på oss i Tidaholm innan jag far iväg till helgjobb. 
 
Far min in åker i morgon till ljuvliga Grekland för att jobba, träffa gamla vänner och återuppleva livet som Greklandsbo i ett land som förändrats mycket sen vi flyttade till Sverige. I höst är det 20 års sedan, märklig känsla. 
 
En en kort uppdatering om livet i dagsläget och med en vision på mer frekvent uppdatering här på bloggen efter önskemål från olika håll. Det gläder och pepper mig att det efterfrågats!
 
 
 
Christina
2014-05-12 @ 15:25:20
URL: http://gronkiwi.blogg.se

Ätnligen!! Som jag längtat att få en uppdatering :P

Jenny
2014-05-12 @ 22:44:44

Äntligen! 😊 saknar er ❤️

Christina K
2014-05-13 @ 21:27:06

Gick av vana in å kikade å gissa om jag blev glad och något förvånad över att det fanns en uppdatering! Heja dig! Ser fram emot en fortsättning :) kram

Josefin
2014-05-15 @ 13:18:30

Ser fram emot att följa dig på Insta också!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mariabo

om vardagsting helt enkelt.

RSS 2.0